Jak mieć więcej energii? 5 naturalnych sposobów

Większość z nas marzy o tym, by doba została wydłużona o przynajmniej kilka godzin. Nasz grafik jest napięty: pracujemy, zajmujemy się domem, załatwiamy swoje prywatne sprawy stojąc w długich kolejkach. Często brak energii do podejmowania kolejnych wyzwań nie pojawia się dopiero pod koniec dnia. Jesteśmy przeciążeni do tego stopnia, że niedostatek energii zaczynamy odczuwać… gdy tylko się obudzimy, a samo podniesienie z łóżka staje się nie lada wyzwaniem. Niestety doba nie jest z gumy, więc nie jesteśmy w stanie więcej godzin przeznaczać na sen lub przynajmniej trochę zwolnić tempo i zyskać chwilę wytchnienia. Jak zatem zdobyć więcej energii? Dziś przedstawiamy 5 naturalnych i prostych, ale zapewniamy, że bardzo skutecznych sposobów!

1. Więcej ruchu!

Brzmi niedorzecznie? Nic bardziej mylnego. Aktywność fizyczna w dłuższej perspektywie bardzo korzystnie wpływa na kondycję naszego organizmu. Poprzez ćwiczenia pobudzamy go do działania. Krew transportuje do naszych mięśni więcej tlenu, który jest przecież naszym paliwem. Co więcej, aktywność fizyczna pomoże nam niezależnie od tego, czy nasz brak energii ma podłoże czysto fizyczne, czy też brakuje nam sił na skutek zmęczenia psychicznego. Intensywny ruch sprzyja produkcji endorfin, zwanych hormonem  szczęścia, które skutecznie poprawiają nasz nastrój. Początki bywają trudne, ale później szybko uzależnimy się od wysiłku fizycznego. Wystarczy się zmobilizować.

Obecnie mamy bardzo wiele możliwości, by popracować nad swoją tężyzną fizyczną. Dla niektórych z nas wystarczająca będzie codzienna poranna gimnastyka lub joga. Jeśli to zbyt mało, warto pomyśleć o zapisaniu się do klubu fitness lub na inne zajęcia sportowe. Taniec również wiąże się z wysiłkiem. Jeżeli preferujemy ćwiczenia w domu, możemy wyposażyć się w bieżnię lub rower stacjonarny. Jednak najlepszy będzie wysiłek na świeżym powietrzu, dzięki któremu dotlenimy i zahartujemy organizm. A jak motywować się do aktywności? Na przykład bijąc swoje małe rekordy czasu i odległości. Możemy również po wykonaniu planu treningowego pozwolić sobie na małe nagrody.

2. Prawidłowy sen

Chociaż wiele osób nie może sobie codziennie pozwolić na optymalną, jak się przynajmniej wydaje, ilość snu, jego długość nie jest jedynym parametrem decydującym o tym, jak bardzo nasz organizm zregeneruje się nocą. Równie ważna jest jakość naszego snu, a tutaj obszar do poprawy jest bardzo szeroki. Stosunkowo drobne zmiany naszych zwyczajów związanych ze snem mogą zaskakująco szybko przynieść oczekiwane rezultaty i dać nam dodatkową energię do codziennych wyzwań.

Przede wszystkim warto zadbać o to, by tuż po wylądowaniu w łóżku zapaść w głęboki sen, podczas którego najbardziej odpoczywamy, a także postarać się, by sen nie był przerywany do samego rana. Jak to osiągnąć? Na godzinę przed planowanym pójściem spać, należy zrezygnować z ostrego światła zastępując je małą lampką. Niewskazane są w tym czasie wymagające aktywności – lepiej zająć się czytaniem książki, choć niekoniecznie z pełną zwrotów akcji fabułą. Należy również pamiętać, że nasze łóżko służy wyłącznie do spania i zrezygnować z drzemek w ciągu dnia.

3. Kawa i napoje pobudzające w granicach rozsądku

Kawa i napoje energetyczne stanowią broń obosieczną. W niewielkich ilościach rzeczywiście dostarczają naszemu organizmowi dodatkowej energii. Niestety, gdy zaczynamy ich nadużywać efekt staje się ledwie krótkotrwały, a zmęczenie w dłuższej perspektywie tylko się kumuluje. Innymi słowy, tę dodatkową energię możemy porównać do kredytu, który zaciągnęliśmy, ale którego nasz przemęczony organizm nie jest w stanie spłacić.

Paradoksalnie na brak energii narzekają zarówno osoby stroniące od kawy, jak te, które jej nadużywają. Dobrym i skutecznym zwyczajem będą więc dwie, wyjątkowo 3 filiżanki dziennie. To sprawdzony sposób, jednak nie można go nadużywać.

4. Ulubiona muzyka

Dobroczynne dla naszego mózgu działanie muzyki jest znane od bardzo dawna. Relaksowanie się przy ulubionych melodiach nie jest naszym wymysłem. Z naukowego punktu widzenia okazuje się, że muzyka w istocie pobudza nasz mózg do wysiłku. Dzięki niej stajemy się bardziej kreatywni, a nasz umysł pracuje bardziej wydajnie.

Warto zatem rozpocząć dzień od ulubionej muzyki, aby zyskać energię na pozostałą część doby. Jeśli dźwięk płynący ze słuchawek nie wpływa negatywnie na naszą koncentrację, śmiało możemy również skorzystać z tej przyjemnej terapii w pracy. Gdy dzień ma się ku końcowi najlepiej postawić na wolniejszą, mniej energetyzującą muzykę, w końcu za chwilę udamy się na spoczynek.

5. Regularne posiłki

Nieregularne odżywianie się to jedna z najczęstszych przyczyn codziennego braku energii. Niezbędnych dla funkcjonowania organizmu składników dostarczamy przecież właśnie z jedzeniem. Niestety często o tym zapominamy pochłonięci pracą zawodową, uważając, że w ten sposób uda nam się zdziałać więcej dzięki oszczędności czasu.

To nie prawda. Głodny organizm pracuje mniej wydajnie, niezależnie czy jest to aktywność fizyczna, czy umysłowa. O regularny posiłek w pracy warto zatroszczyć się już dzień wcześniej, przygotowując go w domu. Tej sprawy nie wolno bagatelizować.

Dowiedz się więcej: http://vitabuerlecithin.pl/lek-na-wzmocnienie-organizmu/

Zobacz również