Projekt: regeneracja

Powszechnie wiadomo, że spłacanie kredytu kolejnym kredytem na dłuższą metę prowadzi do katastrofy. Zasada ta dotyczy nie tylko finansów, lecz także zdrowia i kondycji każdego z nas. By po chorobie czy przepracowaniu wrócić do dobrej formy, trzeba wyrównać bilans wydatków i wpływów. Po prostu zatroszczyć się o siebie.

Sen

Jeśli nie wysypiamy się odpowiednio, organizm zaczyna niedomagać. Powrót do formy wymaga nadrobienia zaległości w nocnym wypoczynku. Można zarwać bezkarnie jedną-dwie noce, ale pod warunkiem, że w weekend odeśpimy zaciągnięty dług. Siedem-osiem godzin snu to pożądana dla dorosłych norma, której warto przestrzegać. By zasnąć bez problemu, najlepiej wieczorem powoli wyciszać organizm. Na dwie godziny przed położeniem się do łóżka należy unikać zbyt dynamicznych aktywności i tych fizycznych, i intelektualnych. Dowiedz się więcej: http://vitabuerlecithin.pl/lek-na-sen/

Czas na rozkręcenie

Rano lepiej nastawić budzik 15 minut wcześniej, by móc powoli rozpocząć dzień. Zamiast wyskakiwać z łóżka i w biegu zbierać się do wyjścia, warto dać sobie więcej czasu na przejście ze stanu snu do czuwania, a później aktywności. Pomocne będą również poranne ćwiczenia rozciągające, które usprawnią stawy i sprawią, że zaczniemy lepiej czuć swoje ciało.

Zdrowe zwyczaje żywieniowe

Warto jeść pięć regularnych posiłków złożonych z produktów bogatych w substancje odżywcze. Nieocenione są koktajle owocowe lub warzywne z dodatkiem kiełków roślinnych, korzenia imbiru oraz świeżych, zmiksowanych ziół, np. natki pietruszki, kolendry i mięty. Najwięcej antyoksydantów zawierają owoce jagodowe (zwłaszcza borówka amerykańska), więc w sezonie warto dodać je do codziennych posiłków. W okresie, gdy organizm wymaga szczególnej regeneracji, warto jest wzmocnić go odpowiednio skomponowanym suplementem diety.

Wypoczynek

To nie marnowanie czasu, a inwestycja. Rodzaj wypoczynku trzeba dobrać do aktualnej kondycji i preferencji. Dla jednych będzie to wylegiwanie się i słuchanie muzyki (muzyka o wolnym tempie, zwłaszcza klasyczna, zwalnia tętno i obniża ciśnienie krwi), a dla innych przejażdżka rowerem. Każdemu dobrze zrobi odkrycie swojej kreatywnej strony. Twórczość, czy to malowanie, czy pisanie bajek dla dzieci lub wnuków, wycisza, redukuje napięcie i poprawia nastrój. W podobny sposób działa aktywność fizyczna – nie muszą być to ćwiczenia na siłowni, ale np. taniec (również ten solo) lub piesze wycieczki w mieście i za miastem.

Poza zasięgiem

Każdego dnia warto wyznaczyć czas, kiedy jest się niedostępnym dla świata i odłączyć się od nowoczesnych technologii: laptopa, tabletu, komórki. Ten moment należy wykorzystać na zresetowanie psychiki, przyjrzenie się swoim myślom i uczuciom. Świadomy wgląd w siebie pomaga dokonywać dobrych i zdrowych wyborów. Można połączyć go z relaksem, np. pachnącą kąpielą lub zabawą z czworonożnym pupilem.

Czas dla ducha

Duchowość to cecha wszystkich ludzi, bez względu na fakt, czy wyznają jakąś religię, czy nie. Modlitwa może być jak medytacja – koi ból i ułatwia pozytywną akceptację rzeczywistości (jeśli nie można jej zmienić). Podobnie jak w świątyni można poczuć się na łonie natury lub kontemplując liście na najbliższym drzewie.

Zobacz również